Iași, Str. Sărăriei 189 Corp A, B

libidoland 2

Au expus: ANDREEA CIOARĂ, ORLANDO POENARIU, SMARANDA URSULEANU

Curator: Dan Acostioaei | Galeria Aparte | 2019

Ați văzut ultimul episod din True Detective? Așteptați cu nerăbdare seria următoare din Game of Thrones? Discutați aprins cu amicii amatori de Star Wars despre posibilitatea unei continuări după ieșirea din scenă a lui Luke Skyewalker?  Va fi ea un un sequel sau un prequel? Zapăm printre canale și navigăm prin labirintul online, printre reclame și anunțuri cu expoziții și bienale care parcă ne citesc gândurile, uneori frenetic, alteori blazați că nu a apărut nimic din ce ar putea să ne satisfacă așteptările. O amorțeală comfortabilă se instalează de la periferie către centrul corpului fără organe pe măsură ce credibilitatea jurnalismului quality se împletește eteric cu dulceața advertisingului într-un dans pe ritmuri etno, între frânturi de cinema televizat și spoturi electorale ce reîncălzesc teme interbelice. Realitatea post-adevărului se întrupează în consum radical și pune pe picior de egalitate orice afirmație cu contrariul ei, unde conservatorismul devine revoluție, revoluția devine un act al vorbirii prin excelență, iar pasivitatea este înlocuită de pseudo-activitate post-politică.

Cum ar mai putea fi definit acum spațiul de reflecție asupra condițiilor creative atât timp cât momentul pe care îl trăim este marcat de nevoia aproape compulsivă de a revoluționa metodele de producție și de creativitate?

Sub impulsul de a produce discurs critic, artistului nu-i rămâne decât să adopte poziția martirului care conștientizează că arta a fost apropriată în întregime de capital, o condiție în care orice instanțiere critică ne e decât o altă ofertă. În cuvintele Bojanei Kunst, arta este într-o relație interesantă cu funcționarea capitalismului contemporan care saturează toți porii vieții sociale: criticismul și caracterul provocator al artei par să fie o parte a exploatării puterilor umane.

LIBIDOLAND 2, poate fi tot atât de bine un sequel, un prequel, cât și o bienală. Reiterare a unui eveniment ce a avut loc acum doi ani, expoziția include lucrări produse de trei tineri artiști, absolvenți ai Facultății de Arte Vizuale din Iași. LIBIDOLAND 2 mizează pe o strategie ce urmărește includerea privitorului într-o instalație aparent haotică, permutând în timp real pozițiile de subiect, obiect, intimitate și distanță.

Lucrările Andreei Cioară conturează metaforic un portret al pulsiunilor sale consumiste în care elementele fragmentate încearcă aproape fără speranță să își reînchege coerența pierdută prin participarea la actul consumului radical.

Piesele lui Orlando Poenariu interoghează suprafață codată social a vestimentației, universul psihedelic proiectat pe acest suport se interpune ca o lentilă defectă care subliniază incongruențele inerente ale producției de subiectivitate.

Imaginile propuse de Smaranda Ursuleanu trimit către teoria feministă, însă narcisismul asumat al imageriei sale constituie o fină critică a clișelelor mentale care înconjoară această temă, aplicând multiple niveluri de transcodare.

Expoziție realizată în cadrul Universitații Naționale de Arte „George Enescu” din Iași, Facultatea de Arte Vizuale și Design, Specializarea Artă Murală / Ceramică

cu sprijinul Asociației Vector, Asociației 1+1, Asociației tranzit.ro/ Iași